Friss topikok

  • magyarhaver3: Nagy magyrországot!!! igen!!!XD (2010.07.15. 12:03) Nagyon Nagy Magyarországot!
  • Ptbrigi: @Surfin: mivel nevem majdnem egybeesik a fent említettel (Palotásné), voltak kellemetlenségeim emi... (2009.09.17. 00:25) megvan britney
  • Surfin: Nagy szélviharok vannak mostanában, a szemembe fújta a hajam :P (2009.06.16. 18:50) Miért?
  • Surfin: Tudtam sikerül elkiabálnom. Köcsög szerelvényhiány :S (2009.02.10. 20:31) 30=28
  • hanyattuszo_poloska: olyan soha nem lesz, hogy mindenkinek jó legyen, de legalább meg kellene próbálni...vajon mit gond... (2009.01.13. 09:16) Akadálymentesítés

Címkék

a (1) album (7) állat (16) autó (7) cigaretta (1) cigi (1) delorean (1) dohányzás (1) egyéb (4) életkép (3) életünk (1) fárasztó (4) felújjitás (1) film (2) foci (24) forma 1 (9) hülye ötletek (22) idegesítő (3) idézet (3) internet (30) iwiw (4) játék (16) jövőbe (1) karácsony (6) kép (37) képregény (2) kérdés (18) kézilabda (4) koncert (15) leszokás (1) mese (5) nemisolyanhülye ötletek (4) poén (39) politika (25) pornó (4) rádió (2) rejtvény (7) reklám (15) restaurálás (1) sorozat (3) sport (18) szavazás (2) teszt (2) tömegközlekedés (21) történelem (6) tudomány (1) tv (22) újság (10) vallás (5) variációk (1) vicc (3) videó (31) vissza (1) zene (43)

Legyen Ön Is Művelt

2008.01.25. 13:20 :: Surfin

Nem igaz tehát, hogy bulvárosabb lenne az új Vágó?
Nem, nem. Most a velünk havonta váltva futó Széf pontosan azt teszi lehetővé, hogy mi kevesebb bulvártémát vessünk fel, kevesebb legyen a „Győzikékkel” kapcsolatos kérdés. Az igaz viszont, hogy a fanyalgó értelmiségnek rossz hírem van: az én definícióm szerint ma már nem az az általánosan művelt ember, aki jól ismeri mondjuk Rameau-t és a francia barokk zenét, hanem az, aki minél több kisközösséggel képes szót váltani. Tehát akár a fodrászatban, egy építésztársaságban, vagy egy sportklubban érdemben meg tud szólalni. Rameau-ról viszonylag kevés helyen esik szó, annál inkább mondjuk a Barátok közt-ről. Természetesen az, hogy a Barátok közt szereplői a magánéletben mit csinálnak, ki kivel jár, bulvártéma, de hogy a sorozatban mi történik velük, az szerintem igenis része lett az életünknek, arról tudni kell – tehát ilyesmi bizony többet szerepel majd a Milliomosban is!

Ez a Vágó István interjúrészlet olvasható a Színes RTV legújabb számában. Talán magyarázni se kéne az egészet, mindent elmond magáról, de azért én megteszem. Ugyanis ezzel tulajdonképpen újfent műveletlennek lettem minősítve. Nem tartom magam fanyalgó értelmiséginek (fanyalgónak még esetleg), műveltnek is csak bizonyos szintig, mert például a legkülönbözőbb kínzások hatására se tudnék kinyögni Rameau-ról pár mondatnál többet. Az más kérdés, hogy az átlag magyar állampolgárhoz inkább nem hasonlítgatom magam. Bár, a fentiek alapján még az is kisülhetne, hogy az ország 90%-a műveltebb nálam.

Lényeg a lényeg, az én meglátásom a szerint a műveltség definíciója valamiféle hosszan tartó általános tudás. Azaz, ha valamit tudok, akkor azt még holnap, jövő héten, öt év múlva is nagy valószínűséggel tudni fogom. Azt pedig, hogy kit csalt meg Béla a Barátok közt 3745. epizódjában, lehet, hogy ma még kívülről fújom, de nem hinném, hogy fél év, és másik 20 félrelépés után is emlékeznék rá. Ezzel szemben a vágói definíció szerint akkor lennék művelt, ha több kisközösséggel is szót tudnék váltani. Reményeim szerint ez így is van. Mert további ezer és ezer dolog van, ami szóba kerülhet. Ha pedig egy társasággal mégis csak a Barátok közt lenne azt egyetlen közös téma, akkor nem is lennék benne biztos, hogy én beszélgetni akarok velük.

Persze ez az egész csak értelmetlen magyarázkodás. Teljesen világos, mire megy ki a játék. A nézettségre. Az pedig tudjuk jól, milyen nagy úr. Még Vágó önbecsülésénél is nagyobb. Kár érte.

41 komment

Címkék: tv újság

A bejegyzés trackback címe:

https://surfin.blog.hu/api/trackback/id/tr44311190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2008.01.25. 14:01:49

Vágó már évekkel ezelőtt eladta a lelkét az ördögnek, nincs ebben semmi különös. az viszont nagyon is érdekes, hogy Nóra költözik Andi helyére, és ebből mekkora intrikák fognak születni. most kibaszott művelt és áptodét voltam.

W Joe 2008.01.25. 15:37:52

Neeee! Része az általános műveltségnek, hogy mi történik a Barátok köztben??? Akkor az emberek büszkék lesznek arra, ha műveletlenek. És a Jóban-Rosszban is része az általános műveltségnek vagy csak az RTL Klubbos műsorok?

dickman 2008.01.25. 15:40:10

Sajnálom szegény Vágót, és egyben igazat adok gery-nek: a nézettség érdekében mond Vágó úr ilyen blődségeket.
Kezdek egyre inkább büszke lenni arra, hogy a ker. tv-k egyetlen sorozatát sem nézem, és a Barátok közt-ből sem láttam egyetlen részt sem. Korábban pedig én is "sorozatfogyasztó" voltam, a Dallas-t például mindig megnéztem. (Így utólag már sajnálom, hogy annyi időt szántam rá az életemből.)
Ha meggondolom, hogy kb. 3000 rész ment le eddig valamelyik sorozatból, és kb 30 percig (?) tart egy epizód, akkor közel 63 teljes napot pazarolt el az életéből az, aki azt nézi. (Nem beszélve arról, hogy mennyi reklámot látott közben!)Ennyi idő alatt rengeteg könyvet lehetett volna elovasni, ami sokkal jobban szolgálta a "páciens" lelki épülését, és a kisközösségekben is jobban meg tudna szólalni.

movhu 2008.01.25. 15:42:46

Ez csak a média mai szokásos iránya, Vágó pedig szépen beadja a derekát, mert ő is pénzből él. Pont ma háborogtam H.H. Dundikáról a blogomban...akit érdekel nézze meg.
Szóval a média folyamatosan próbálja a sz*rt lenyomni az emberek torkán, és éreztetni, hogy amennyiben nem nyeled be, akkor senki vagy, és már a műveltségi vetélkedőben sincs helyed.

valaminő 2008.01.25. 15:45:15

Szerintem kicsit rosszul fogalmaz (vagy rosszul értjük). Az „én definícióm” és az „én véleményem” vagy a „szerintem” fordulat fejezte volna ki azt, hogy neki személy szerint ez a véleménye. Inkább most arról lehet szó, hogy a mai világban az számít műveltnek (nem szerinte!), aki például a Barátok Köztről naprakész információkkal bír. Erről a témáról, pontosabban a kvízek kapcsán egyébként jobban artikulálta a véleményét: Nagy kérdés: vajon a mai kvízvetélkedők mutatnak-e bármiféle tükröt az ország műveltségi állapotáról? Butulunk? Okosodunk? Vágó István úgy véli, megváltozott az általános műveltség fogalma. Azelőtt közmegegyezés volt erről, ma már nincs. „Művelt embernek tartom azt, aki a legtöbb kisközösségben a lehető legtöbb témáról tud felszabadultan beszélgetni. Corneille és Racine drámáiról ma már csak nagyon szűk körben lehet társalogni. A Barátok közt sorozatról annál több helyen.” (Forrás: 168 Óra, 3. szám)

movhu 2008.01.25. 15:48:41

De engem speciel idegesítene, ha akér csak egy 10.000 Ft-os kérdésre el kellene lőnöm egy "közönség segítségét", mert nem tudom, hogy Tilda az ki a nyavajának a felesége vagy ki csapta neki a szelet.

rjp 2008.01.25. 15:54:59

1. Rameau-t zenéjét a többség ismeri (tessék csak meghallgatni Minowski képzelt szimfóniáját), úgyhogy mégis csak lehetne erről beszélgetni.

2. Némi plusz személységjegy a negyedik bekezdéstől...mik vannak: www.hetivalasz.hu/index.php?page=pages/cikk&cikk_id=14955

dog 2008.01.25. 16:11:44

Én tovább mennék, szerintem a sporttal kapcsolatos kérdéseknek sincs semmi keresnivalójuk egy műveltségi vetélkedőben, nem csak a bulvártémáknak. Nem tudom elképzelni, hogy egy humán (vagy akár műszaki) értelmiségi számára bármilyen értéket képviselne az, hogy ki dobott messzebbre egy vasgolyót negyven évvel ezelőtt valamelyik olimpián. Én büszke vagyok rá, hogy teljesen hülye vagyok a sporthoz (és a bulvárhoz is), és vérlázítónak tartottam a milliomosban az ilyen témájú kérdéseket.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.25. 16:15:42

Én a "műveltség" szót lecserélném "tájékozottra", és akkor már helytállónak is nevezhetnénk Vágó kijelentését (ha elvonatkoztatunk attól, hogy pont a neki munkát adó csatorna egy konkrét sorozatáról beszélt).

movhu 2008.01.25. 16:18:37

Ennyi erővel lehetne fokozni olyanokkal, hogy a 7-es busz délelőtt 10-kor hány percenként indul.
Nem is értem miért a Barátok Köztöt említette, mondjuk valami TV2 műsor helyett.

gabest1 2008.01.25. 16:23:15

Nem kell mindenkinek mindent szeretni vagy ismerni, a kisebbség úgyis kihullik vagy asszimilálódik a végén, akárhogy kapálózik. Különben még mindig Rameau-t vagy kit hallgatna minden tinédzser egy örökké változatlan világban.

lajosss 2008.01.25. 16:24:27

Az hogy a magyar televiziozas hova sulyedt mar
evek ota latjuk,sajnos magyarok zome is ezel egyutt sulyet,bar..hogy melyik volt hamarabb arrol lehet hogy lehetne vitatkozni,ertekpusztulasrol azert lenne nehez beszelni,mert az foltetlelezne hogy van minek pusztulni,a mai tleviziozasban mar nem sok pusztulni valo van,Vago ur valoszinuleg egy ilyen pusztulni valo, sajnos,az igazan szomoru az hogy ra nehezen mondhato hogy kenyszerpalyan van,neki sztem ez nem muszaly,vagy letszukseglet,ezert van az hogy a hiba benne van.A hatasvadasz minden aron kozeppontban levest pedig ne teveszuk ossze a muveltseggel Kerem.

Miért kell ekkora betűméret?! · http://www.index.hu/surfin 2008.01.25. 16:27:00

Hűűű, a szemem kiugrott mikor megláttam ezt a blogot!!
Minek ekkora betűkkel írni, nem lehetne ennél mégkisebbre venni a betűméretet?!

movhu 2008.01.25. 16:42:54

Azért, hogy Vágó már ne tudja elolvasni

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.25. 16:43:33

dog> Szerintem a sportnak azért helye van, csak nem szabad túlzásba vinni. Mert (gondolom ezt nem vitatod) a történelmi kérdések kellenek. És a sport is sokszor már történelem.

A betűméret mást is zavar? Mert akkor nagyobbra veszem. De egyébként ctrl+

movhu 2008.01.25. 16:46:31

Köszönöm Surfin, most már én is el tudom olvasni.

Tisztelettel

Vágó István

:)

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.01.25. 16:49:14

Ó de jó hogy nincs tévém.. akkor én most szuperextra műveletlen vagyok?
Azon szoktam csodálkozni, hogy az ismeretségi körömben én baziműveltnek számítok, és én seholsem vagyok általános műveltségben a szüleim nemzedékéhez képest. Nulla. És mégis műveltnek számítok, pedig csak arról tudok felületesen egyet-mást, ami érdekel. Ugyanakkor csodabogárnak számítok, mert soha egyetlen Tiesto-számot nem hallottam, nem tudom, hogy néz ki belülről az E-Klub és a Barátok Közt szereplőit sem ismerem. Mindez elég gyanússá tesz az ismerősök szemében. Majd eljön értem is a művelődésrendőrség, egy fotelbe kötöznek és nézhetem a keradókat napestig :)
Ijesztő?

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.25. 16:52:10

Rékuc> Igen ,eljön érted a művelődésrendőrség, aztán elvisznek az E-Klubba, ahol Tiesto szól, és ott kötöznek le egy tévé elé :D

Huber 2008.01.25. 17:16:48

És miért csak a barátok közt része az alapműveltségnek és a jóban rosszban már nem? Ja, mert az egy másik csatorna szara?? Pfff...

SanTa 2008.01.25. 17:36:10

Két apróságról feledkeztek meg:
#1: Riportot hallhattunk, és mint azt tudjuk, a riportalany azt mond, amit akar, ehhez képest a cikk írója azt ír, amit akar.
#2: Nem arról volt szó, hogy csak az a művelt, aki a Barátok köztöt ismeri, hanem hogy az általános műveltséghez ma már hozzátartozik az is, hogy a kis- és nagyközösségeket érintő kérdésekről (úgy a sorozatokról, mint mondjuk technikai vívmányokról, orcostudománybeli előrehaladásról, csillagászati tényekről) is el tudunk beszélgetni, van véleményünk esetleg (a kalap sz@r is egy vélemény).

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.25. 17:44:34

#1: Igazad van, és az is igaz, hogy a Vágótól ezt így konkrétan nem vártam, de igazából meg sem lepődtem. Mert sajnos hihetőnek tűnik, hogy ezt mondta.
#2: Szóval szerinted ha azt mondom, hogy a bk egy kalap szar, akkor már művelt vagyok?

Boci 2008.01.25. 17:55:59

Baratok koztot sose neztem, neha elofordul hogy kaja kozben 2-3 havonta egy resz felet latom/hallom (meglepo, hogy szinte semmi sem valtozik benne, par konfliktus biztos volt es megoldodott, de szamomra lathatatlanok). Az is egyertelmu szamomra, hogy Vago ezt a csatorna reklamozasa miatt mondta. Viszont bizonyos szinten igaza van. Ugyan muveltsegnek nem neveznem, ha valaki tudja mi folyik a Baratok Koztben, de altalanos tajekozottsagnak igen. Ha valaki nem tudja pl, hogy ki az egeszsegugyi miniszter ma Magyarorszagon az tajekozatlan, de nem muveletlen. Egyik tema sem fog szamitani 20 ev mulva, de most mindketto resze a hetkoznapoknak.

dna 2008.01.25. 18:12:37

Nekem nincs tévém, mert feleslegesnek tartom.De most nagyon elszégyeltem magam, hogy ilyen műveletlen vagyok...:P

dna 2008.01.25. 18:13:59

Ugyhogy, megyek is és tanulom tovább a szanszkrit nyelvtant...

G Zoli · http://twitter.com/garamiz 2008.01.25. 18:29:35

Surfin blogja az index főoldalán! Király!!

gzmo 2008.01.25. 18:43:08

nincs tévém
alulművelt tuskó vagyok

trev 2008.01.25. 18:53:38

Vágó jó úton jár (mivel a műveltség tartalma folyamatosan változik), de szerintem nem pontos. Vsz. műveltség az, ha ismered annak a kornak a kulturális értékeit, amelyikben élsz. Hogy a Barátok közt kulturális érték-e, arról persze lehet vitatkozni, a minél több közösség szempontja pedig azért jó, mert ezek a közösségek valószínűleg valamilyen kulturális érték mentén alakulnak ki.
Továbbá szerintem a műveltségnek az égvilágon semmi köze nincs az információ elérhetőségének időtartamához.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.25. 19:12:01

trev> Ahogy te is írod, "kultúrális érték". És aminek értéke van, az (legalábbis bízom benne) nem tűnik el a semmiben, évek múlva is emlékezni fogsz/fognak rá. Egy vers például lehet érték. És ha megírja a költő, akkor még évszázadok múlva is tanítják. És ha te is megtanulod, talán majd nem tudod sorról-sorra visszaidézni évek múlva, de tudod ki írta, és tudsz is róla valamennyit. És szerintem ilyenkor lehet rád mondani, hogy művelt vagy. Meg persze még egy csomó dolog szükséges hozzá, de ilyen apróságokból áll össze.
(Huhhh, ez kicsit nyálasra sikerült :D)

nzozo 2008.01.25. 19:12:39

"Persze ez az egész csak értelmetlen magyarázkodás. Teljesen világos, mire megy ki a játék. A nézettségre. Az pedig tudjuk jól, milyen nagy úr. Még Vágó önbecsülésénél is nagyobb. Kár érte."

Ez a lényege a dolognak, így is lehet prostituálódni.

movhu 2008.01.25. 19:20:31

Ráadásul odatolhatják Vágó elé, hogy legutóbb a Táskanyitogatóssal szemben bukott a műsora, tehát most, ha szeretné viszontlátni a műsort és benne magát, akkor el kell fogadnia a feltételeket. És tudjuk, aki k lesz, ne csodálkozzon, hogy meg...ák

portis 2008.01.25. 19:39:08

Barátom, aki azt mondja hogy "Lényeg a lényeg".... Az ne nagyon kritizáljon senkit!

trev 2008.01.25. 20:03:22

Surfin, szerintem két kényes pontja van a dolognak. Az egyik, hogy a jelenlegi kulturális termékek közül nem lehet garanciát vállalni a későbbi nemzedékek irántuk való tiszteletére. Ez azt jelenti, hogy nem tudjuk biztosan, hogy a Barátok közt saját műfaján belül 100 év múlva milyen megítélés alá esik. Valószínűleg nem lesz értékes, de a ma emberének a ma kultúrájáról mondhat sokat éppen, és ma éppen ez a lényeg. A másik, hogy mitől érték az érték. Egy most 100 éves vers például nem értékes, ha a jelenlegi kultúrában nem fejez ki semmit. Legfeljebb kordokumentumként. És nagyon úgy tűnik nekem, hogy pl. a költészet manapság nem éppen divatos modernebb versenytársaihoz képest.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.25. 20:13:13

trev> movhu blogjába kommentelt most vki egy videót: www.youtube.com/watch?v=e4tuoqVhS-4 . Remélem ezután már tényleg nem akarsz a kultúrális értékről beszélni. Sajnos ha a jelenlegi ütemben folytatódik az elhülyülés, lehet, hogy 100 év múlva tényleg az lesz, bár reménykedek benne, hogy nem.
De az egésszel arra akartam kilyukadni, hogy mondja azt Vágó, hogy igen, lesznek bk-s kérdések, mert egy mai (rtl klubos) vetélkedő nem képzelhető el nélkülük. Sajnálatos tény, de ez van. De azt ne mondja már, hogy ez az általános műveltség.

portis> Tudtam én, hogy egy primitív bunkó vagyok :S. De annak azért örülnék, ha kifejtenéd, hogy ebben mi a helytelen. Mégis a hibáiból tanul az ember.

nemnéző 2008.01.25. 20:29:51

Én akkor hagytam abba az addig általam is kedvelt "Legyen Ön is milliomos" nézését, amikor az első kérdést meghallottam az említett sorozattal kapcsolatosan. Bizony, ilyen műveletlen vagyok, Heltai Jenő békebeli lírájáról szívesebben beszélgetek, mint egy efféle szappanoperáról. Szégyellem magam...

Egyéves Önkéntes 2008.01.25. 20:50:05

Szerintem az hogy hitelt reklámoz Vágó, az elég dok mindent elárul az elveiről...

gery · http://gery.blog.hu 2008.01.25. 21:56:34

köszi, hogy belinkelted ezt a részt, holnaptól mostmár feltétlenül nézni fogom a bk-t :D (picsába, szombaton nincs. mihhhhéééért???)

portis 2008.01.25. 22:22:14

Surfin

Nincs ebben semmi helytelen , ráadásul mindenki ugy beszél ahogy akar.

Egyszerüen csak bunkós!

(kb. mint az "ötóra magasságában" )

trev 2008.01.26. 09:18:50

"Remélem ezután már tényleg nem akarsz a kultúrális értékről beszélni. Sajnos ha a jelenlegi ütemben folytatódik az elhülyülés, lehet, hogy 100 év múlva tényleg az lesz, bár reménykedek benne, hogy nem."

Úgy beszélsz, mintha szelektíven kiválogatnák az emberek a buta műsorokat, és tudatosan kerülnék a jókat (mellesleg a belinkelt bk jeleneten jót nevettem. ilyen is kell ;-)). Kezdjem sorolni a kulturális "elhülyülés" másik pólusáról a szintén rohamosan növekvő számú példákat? :-) Hidd el, Vágó defije a műveltségről jó. Nem teljesen pontos, de mindenképpen jó.

movhu 2008.01.26. 11:23:18

Tényleg úgy adja elő a reklámban, mintha ő az átlagos magyar hitelfelvevő lenne...

Surfin · http://surfin.blog.hu 2008.01.26. 11:37:06

portis> Ok, köszi, akkor megpróbálom hanyagolni. De az "ötóra magasságában"-t szerencsére nem használom :)

A hiteles reklámot még nem is láttam :(

ricsi(harmed) 2008.01.27. 18:05:19

nem totok egy videkot elkődeni az imélemre ? ha igen akor léccives irj kősszike midekinek
süti beállítások módosítása