Friss topikok

  • magyarhaver3: Nagy magyrországot!!! igen!!!XD (2010.07.15. 12:03) Nagyon Nagy Magyarországot!
  • Ptbrigi: @Surfin: mivel nevem majdnem egybeesik a fent említettel (Palotásné), voltak kellemetlenségeim emi... (2009.09.17. 00:25) megvan britney
  • Surfin: Nagy szélviharok vannak mostanában, a szemembe fújta a hajam :P (2009.06.16. 18:50) Miért?
  • Surfin: Tudtam sikerül elkiabálnom. Köcsög szerelvényhiány :S (2009.02.10. 20:31) 30=28
  • hanyattuszo_poloska: olyan soha nem lesz, hogy mindenkinek jó legyen, de legalább meg kellene próbálni...vajon mit gond... (2009.01.13. 09:16) Akadálymentesítés

Címkék

a (1) album (7) állat (16) autó (7) cigaretta (1) cigi (1) delorean (1) dohányzás (1) egyéb (4) életkép (3) életünk (1) fárasztó (4) felújjitás (1) film (2) foci (24) forma 1 (9) hülye ötletek (22) idegesítő (3) idézet (3) internet (30) iwiw (4) játék (16) jövőbe (1) karácsony (6) kép (37) képregény (2) kérdés (18) kézilabda (4) koncert (15) leszokás (1) mese (5) nemisolyanhülye ötletek (4) poén (39) politika (25) pornó (4) rádió (2) rejtvény (7) reklám (15) restaurálás (1) sorozat (3) sport (18) szavazás (2) teszt (2) tömegközlekedés (21) történelem (6) tudomány (1) tv (22) újság (10) vallás (5) variációk (1) vicc (3) videó (31) vissza (1) zene (43)

Követeléseim a MÁV felé

2007.05.01. 17:34 :: Surfin

Itt a május, itt a tavasz (mondjuk az már vagy 2 hónapja), és itt vannak az új vasúti jegyárak is. Ahogy a fák rügyei az ég felé törnek, úgy magasodnak velük együtt a szegény hallgatók fejei fölé a jegyárkompenzáció és kedvezménycsökkentés utáni tarifák is. A szerencsésebbek(?) ugyan még e hónapban is az eddigi árakon utazhatnak (meg persze vonaton), de a többieknek már most is például 5850 Ft-ot kell fizetni a 30 km-es bérletért az eddigi 1360 helyett.

Persze nem sírok, meg lehet őket érteni, a mai egyetemisták csak naphosszat lopják a napot, utolsó esélyként kihasználva a felsőoktatást a munkavállalás elkerülésére. Aranyifjúként tengetik napjaikat, minden gond nélkül élik örökké napvirágos életük (úgy látszik ez a májusi napsütés betett). Ezek után mi nekik az a havi néhány ezer forintos többletkiadás.

De ha már fizetni kell valamiért, legalább olyan szolgáltatást kapjunk cserébe, ami többé-kevésbé tisztességesnek mondható. Így ezennel 7(+1) pontba öntve megfogalmazom követeléseimet a MÁV felé, melyek betartását szigorúan elvárom:

1. Ne késsenek a vonatok! Minden járat a hivatalos érkezési időhöz képest maximum 10 perc késéssel érkezzen is meg!

2. Ha ez nem valósul meg, akkor ilyen esetben térítsék vissza a jegyár felét, 20 perc késésnél pedig az egészet! Bérlettel rendelkező utasokat úgy kell kezelni, mintha megfelelő jegyük lett volna az útra. (Kivétel tehető esetleg az önhibán, ritkán előforduló események hatására bekövetkező késés esetén. Például földrengés, felsővezeték szakadás...)

3. Késés esetén továbbá folyamatos és pontos utastájékoztatást mind az állomásokon, mind a vonatokon!

4. Jegy-, és bérletvásárláshoz mindenhol megfelelő számú pénztár (ill. automata) álljon rendelkezésre! (Maximum várakozási idő 5 perc.) A személyzet hozzáértő, tájékozott és segítőkész legyen!

5. A vonatokon legyen elegendő ülőhely, hogy mindenki úgy tudjon utazni, aki úgy kíván!

6. A vonatok legyenek tiszták és kultúráltak, takarítsák őket rendszeresen, a megrongált felszereléseket javítsák, ill. pótolják!

7. A hőmérséklet is legyen megfelelő, az évszákhoz, és aktuális időjáráshoz illő!

+1. A csincsilláknak is a tengerimalacokkal és az aranyhörcsögökkel megegyező bánásmódot!


Természetesen tudom, hogy ezek (sajnos) teljességgel elképzelhetetlen és kivitelezhetetlen dolgok ma Magyarországon, teljesülésükre az esély pedig 0. Tenni sem tehetek semmit, legfeljebb elküldhetem a MÁV-nak követeléseimet, hogyha nem teljesülnek, akkor ezentúl nem járok vonattal, nem hiszem, hogy falnak mennének az ijedtségtől. Mégis jó lenne rajtuk elgondolkodni, mert egyikről sem hiszem, hogy normális esetben túl nagy kérés lenne.

14 komment

Címkék: tömegközlekedés hülye ötletek

A bejegyzés trackback címe:

https://surfin.blog.hu/api/trackback/id/tr7065842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2007.05.01. 19:01:26

Az 1-2. kérésedhez kapcsolódóan a MÁV félhivatalos válasza: rendben, a vonatok ezután a menetrendnek megfelelő érkezési időben befutnak, de megszüntetjük a zónázó vonatokat, vagy legalábbis megnöveljük menetidejüket. Az utóbbi eljárás azért kivitelezhetetlen, mert a vasúti közlekedés követési szabályzatának (és a józan észnek) ellentmondó követési idők lennének az általad is használt 70-es vonalon. A zónázó és ütemes menetrend kialakításakor éppen emiatt alulbecsülték a menetidőt (25 perc), az nem igazodik az adott pálya karakterisztikájához.
Igen, majdnem minden nap előfordul az a bizonyos "miafaszéállunkitt" eset. Ez köszönhető a forgalomirányítóknak és a rendszer korszerűtlenségénak egyaránt. Erre nem jut pénz a sok baszod dunáltúli vonal "EUkonformizációjának" jegyében.

3. Nincs rá igény, és ahhoz képest nehezen kivitelezhető. Csak te akarsz a körúti villamosokra olyan tájékoztatót, ami jelzi, hogy a Ferenc körúton mennyi idő múlva fut be a metró... :P

4. A pályaudvarokon (a hónap 5. napjának délutánja kivételével) mindig sorra kerülsz 5-7 percen belül.

Az 5-ös ponthoz annyit fűznék, hogy elővárosi közlekedésben 7 kocsi az elfogadott a fogadó peronok mérete miatt, de ha nem mindig az első két kocsiba szállnál, akkor láthatnád, hogy a hetedik kocsiban bizony általában van ülőhely. :)

6. az általad használt vonalon napközben a körülményekhez képest tiszta vonatok járnak. Múlt héten viszont sikerült egy olyan BDvMot kocsiba szállnom, ami visszaidézte az 5 évvel ezelőtti időket, és máris feltűnt a javuló tendencia.

7. Jah. Légkondit a Ganz kocsikba, meg az Ikarus 450-be! Most! :)

+1. van hozzá oltási bizonyítványod?

Najó, nem védem én itt a korporációkat, mert nem szokásom, csak úúúúgy megnézném, amikor gyalog mész reggelente egyetemre. :D

G Zoli · http://twitter.com/garamiz 2007.05.01. 19:57:00

Régebben még főiskolás koromban rengeteget vonatoztam, gyűlöltem, szerencsére már vagy 5 éve nem ültem vonatok, hála az égnek...

sacika · http://blog.sacika.antala.hu 2007.05.01. 20:29:51

Naigen, az első ilyen jellegű tramuma az volt eddigi rövid életemben, mikor 8.os voltam és a kis 5.eseket zaklatták a csövesek a suli előtt, hogy adjanak pénzt... érthetetlen számomra, hogy hogyan lehet ilyen mélyre süllyedni, pénzt kérni olyantól, akinek nyilván nincsen saját keresete, csak valam kis minimális zsebpénze. Azthiszem most hasonló lehet az arckifejezésem. Első éves vagyok, amikor kezdtem 400Ft volt a bérletem, most, kb 9 hónappal később már 2000 felett?!

Vera 2007.05.01. 22:39:45

Na, hát ez a téma engem is érint :) Eddig 1200Ft-ból oda-vissza megjártam Pestet, most 1400-ből megyek csak oda...ollé! Azt meg már ne is említsem, hogy a nagyon okosok összetették az IC-ket és a gyorsvonat vagonokat, aminek az eredménye a következő: az IC eddig magában 2óra alatt volt Pesten; a sima gyorsvonat 2óra 30perc alatt. Most, hogy összetették őket, a menetidő 2óra 50percre módosult...csak hogy mindenki örüljön, aki Szegedről viszonylag rendszeresen Pestre szeretne járni (vagy fordítva...)

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.05.01. 23:48:55

Természetesen azt elfelejtettem odaírni, hogy ami eddig jó volt, azt ne rontsák el.

3. Na ne mondd már, hogy nincs rá igény. Amikor pl már 15 perce el kellett volna indulni, de még mozdony sincs, akkor sztem az emberek többsége örülne, ha bemondanák, hogy ne is várjanak, fél órán belül úgysem lesz semmi. Arról nem is beszélve, ha azt mondják, hogy 2 percen belül indulás.

4. Igen, a pályaudvarokon talán, de abban sem vagyok biztos. De azon kívül is van még megálló bőven.

5. Ha beérne időben, és ezért nem kéne rohannom, akkor talán oda szállnék :P. De azért vannak vonatok, amiken tényleg nincs ülőhely, akármit is mondasz.

6. Tényleg van vmiféle javuló tendencia, de azért még lehetne jobb is. Igaz, ez az egy, amiről inkább a "kedves" utasok tehetnek, és nem a MÁV hibája.

7. Nem légkondira gondoltam, hanem csak arra, hogy -20°-ban fűtsenek, de 30-ban inkább eltekintenék tőle.

+1 A tengerimalacokhoz, aranyhörcsögöknek sem kell :P

G Zoli> Azért annyira nem rossz a helyzet, csak egy-két apróságon néha nagyon fel tudom húzni magam.

Vera> Akkor még örülhetsz is, 2óra + 2óra30 = 4óra30, azaz az összetétel után 1óra40 perccel gyorsabbak együtt :P.
Komolyra fordítva a szót, ez hogy sikerült nekik?

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.05.02. 10:22:15

Te mit akarol Te?!:))
MÁV=Magyar Állam Vasutak
Milyen szerződés, meg milyen szolgáltatás????:))
Most tényleg a MÁV-tól függetlenül, eleve Magyarországon hogyan kívánhatol, sőt egyáltalán gondolhatol ilyet?!:)
Szerződésként megveszed a jegyedet, azt szolgáltatásként eljutol érte A-ból B-be!!!
Nem késve, tiszta vonaton, meg ilyen hülyeségek?!:)) Majd ha a bérleted nem szaros 5000 körüli összeg lesz, hanem az európai színvonalat pingeti 50 000-el, na majd talán akkor!:))
Vagy ha összekapják az egész vasutat!
De akkor meg majd mit szól az a több 10 000 ember, ki most így vagy úgy, de onnan kap fizetést, de egy szolgáltató szisztémájú társaságba már nem férne bele, mert helyettük lenne a tisztaság, meg az ilyenek.
Legalább annyival nyugtasd magadat, hogy így kicsit társadalmi szolidaritást vállalsz vasutazás közben hátadon cipelve őket!:)

molcsa (törölt) 2007.05.02. 12:27:38

a gyömrői vasútállomást tavaly ősszel (csodák csodája, a választás előtt 1 hónappal elkezdték felújítani, és szeptember közepe volt a határidő (csodák csodája, a választás előtt 1 héttel. Csodák csodája nem lettek készek vele, erre lecserélték a táblát, amin már csak az szerepelt, hogy "határidő: 2006". Csodák csodája, most sincs kész.

Sajnos ez csak egy újabb bizonyíték arra, hogy az állami tulajdon működésképtelen. Amíg nem lesz egy ember, aki a saját pénzét bukja el, ha szarul megy a cég, addig nem lehet semmi jót várni. El kell adni. Most.

gyurma · http://gyurma.blog.hu 2007.05.02. 12:41:55

Azzal a 7 kocsival vitatkoznék, ugyanis állomásokon 250-350 m hosszúnak kell lenni a peronoknak, ami azt jelenti, hogy a darabonként 26 m-es kocsikból több, mint 7 elfér...

Viszont érdekes párhuzam, hogy amíg egyes vonalakon zsúfoltság jellemző, úgy a tatabánya oroszlány vonalon 3 db egymás után kapcsolt 4 részes talent közlekedik jellemzően csak néhány emberrek, akik az újdonság miatt utaznak a vonattal... (jelzem, hogy ezen a vonalon az ütemes menetrendig 1 kocsis Bz motorvonat közlekedett, majd szili+2 bhv... no komment)
inkább egy link : gyurma.blog.hu/2007/01/11/tomegkozlekedes_2_resz

gery · http://gery.blog.hu 2007.05.02. 14:25:24

Surfin: 3. és attól szerinted javulna valami, ha az energiákat az utastájékoztatásra fordítanák, nem pedig a probléma megoldására? :P 4. Budapestre ingázóként neked alap, hogy a pályaudvaron vegyed. 7. ki lehet nyitni az ablakot, az mindent megold. :)

molcsa: Én is azon az oldalon állok, aki a privatizációt szajkózza, de annak is meglenne az eredménye: a piaci szolgáltatás mellé piaci tarifákat kapnál (mindig éppen alulról súrolná az egyéni - autós - közlekedés költségeit), valamint szociális szempontból elég kellemetlen lenne (sok munkanélküli vasutas).

gyurma: Vácon van peron, ami alig 200m hosszú (múlt héten volt szerencsém a bagikövek közt túrázni egyet emiatt) és ez még egy központi állomás... bár igaz, hogy ennél rövidebb ezen a vonalon nincs.
És igen, Talenten szeretnék már én is sajtóösszejövetelen kívül is utazni. Haza.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.05.02. 15:32:50

3. Sztem nem kéne túl sok energiát fordítani arra, hogy néha bemondjanak vmi lényegit a hangosbemondón. És nekem akkor is jó lenne, ha tudnám, hogy wtf.

7. Ha nem szól be vki, hogy "jajj, hideg van, csukd beeeee". Meg attól még rendesen oda lehet izzadni a rendkívül előnyösen műbörből kialakított ülésekre.

Igen, a privatizáció pedig biztos sok mindent jobbá tenne, a kérdés, hogy milyen áron. De az ember már csak ilyen, olcsón akar jót...

bcyke> Ok, társadalmi szolidaritást vállalok, de akkor ők is nyugtathatnának engem azzal, hogy ezért tesznek is vmit értem.

A 7 kocsihoz pedig annyit, hogy a késő esti vonatokon (amiken vannak 5en) mintha több lenne. De majd legközelebb megszámolom. De néha napközben, csúcsforgalomban sincs mindig még 7 se :(

És még a 6oshoz most jutott eszembe, hogy a WC-kkel is kéne vmit kezdeni. Szerencsére én ritkán utazok hosszabb ideig, és akkor is ki szoktam bírni, de például nem lennék egy lány helyében, akinek nagyon kell. Hozzáérni bármihez is életveszélyes, és ráadásul a vonat is zakatol rendesen, úgyhogy nem kis feladat.

sorin 2007.05.02. 21:57:52

Az árak azok már mindenhol EU kompatibilisek. De amiből ezt ki kellene taposni...nem rinyálási célzattal mondom, csak nem vagyok vak. Matematikusnak meg nem kell hozzá lenni, hogy ezt észrevegyem. A privatizáció vs. állami tulajdonnal kapcsolatban innen lentről meg van egy olyan sanda gyanúm, hogy az az állami nem azért röpképtelen, mert állmai. Hanem mert nem sikk itten ebben e Csodaországban a szervezés, pláne együttműködés.

attaboy · http://www.vicceskep.com/ 2007.05.02. 22:29:37

+ Lehessen mindenhol bankkartyaval fizetni

+ Legyen hely a vonaton, a nappali IC-ken peldaul felulre egy sporttaskat sem lehet felrakni

+ Pecs-Budapest kozott ha regen tudott 2 es fel ora alatt menni a vonat akkor menjen most is annyit, hiszen most tobb penzert tobb ido jar, pontosan 3 ora

Vera 2007.05.03. 17:11:54

Hogy hogyan sikerült ez nekik? Úgy, hogy az eddig 2 városban megálló IC és 2 nagy és 3 kicsi városban megálló gyors most, így összekapcsolva hozzávetőlegesen 657 helyen áll meg...de tényleg, az IC megáll mostmár ott is, ahol eddig a személyvonat se...

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.05.04. 08:55:02

Az nem gyenge :D. Nem értem, hogy lehet ilyeneket kitalálni, ezek után én nem is nagyon panaszkodhatok. Remélem errefelé nem születnek majd hasonló jó ötletek.
süti beállítások módosítása